Український ринок вершкового масла стрімко скочується у складну фазу. Після активного літнього експортного сезону запаси на складах молочних заводів знову зростають, тоді як внутрішній попит слабшає.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяЗа даними аналітиків INFAGRO, закордонні продажі вже не забезпечують виробникам тієї підтримки, на яку вони розраховували.
Зберігати темп продажу вдається лише тим переробникам, які готові агресивно знижувати ціни, як правило, компаніям, яким терміново потрібен грошовий потік. Однак такі ціни нижчі за рівень рентабельності для більшості виробників, особливо для тих, хто виробляє масло в поєднанні з сухим знежиреним молоком або казеїном.
Зростання собівартості сирого молока поставило виробництво на межу збитковості: закупівельні ціни, необхідні для виходу на беззбитковість, зараз для більшості заводів недосяжні.
До кінця жовтня оптові ціни на масло помітно знизилися. Виробники фасованого масла поки що тримаються краще, але конкуренція і там загострюється. Більшість брендів змушені проводити знижки та акції, що ще більше знижує і так невисоку маржу.
Експорт також втрачає позиції. Щоб зберегти присутність на таких ринках як Молдова, деякі українські компанії знову знизили ціни. Попит з боку Кавказького регіону зберігається, але обсяги надто малі, щоб вплинути на загальний баланс.
Надії, пов'язані з додатковими безмитними квотами ЄС, також не виправдалися: європейські покупці виявляють інтерес, але їхні цінові пропозиції навіть нижчі за собівартість виробництва.
В результаті кілька заводів уже скоротили випуск масла або тимчасово припинили його. Жовтневий випуск виявився нижчим за торішній рівень, чого не траплялося вже давно.
Нагадаємо, найважливіший продукт може сильно подорожчати: чи запасатися прямо зараз
Раніше «hyser» повідомляв, масові відключення світла та зростання цін на продукти: українців готують до нових викликів
Як повідомляв «hyser», продукти перетворюються на розкіш: як зросли ціни на базову їжу